Menu

Strategisk retning - 2025-2028

image

 

STRATEGI - 2025-2028 - FOR MEDLEMMERNE

 

GRUNDFORTÆLLING

Mission: FB: Klubben for alle - der elsker fodbold og fællesskab

Vision: Frederiksberg Boldklub vil være en af Danmarks mest anerkendte, respekterede og foretrukne fodboldklubber, kendt for at skabe stærke fodboldmiljøer og fællesskaber på tværs. Gennem udvikling af både de bedste og de næstbedste, vil vi sikre, at alle medlemmer – uanset niveau og baggrund – har mulighed for at udleve deres fulde potentiale som fodboldspiller, træner eller menneske.

Vores værdier - ambitioner - fællesskab - dannelse - trivsel - er omdrejningspunktet for alt iklubben. Før, under og efter kampen. I Frederiksberg Boldklub er vi der for hinanden. Når vi mærker sejrens sødme og når vi smager nederlagets bitterhed.

Spillerne skal holde af at spille i FB, fordi vi i klubben er optaget af deres udvikling både som spillere og som mennesker. Fordi de sportslige rammer og faciliterer er velfungerende og ambitiøse. Fordi vi støtter op om sunde aktiviteter, der bidrager til glæde, trivsel og fællesskab både på og udenfor banen - og i lokalsamfundet.

Sponsorerne skal vælge klubben, fordi deres værdier matcher vores. Fordi de som vi er ambitiøse og ansvarlige både omkring sporten og menneskerne. Og fordi det både økonomisk og værdimæssigt er attraktivt at støtte FB - at være en del af FB-familiens medlemmer og bagland.

Medarbejderne har en høj arbejdsglæde og loyalitet, og skal opleve FB som en seriøs, ambitiøs og professionel arbejdsplads med et udviklende miljø både fagligt og menneskeligt. Der skal være en stærk holdfølelse med rum for forskelligheder, sparring og et kollegaskab der skaber glæde og høj arbejdsmoral.

De frivillige - trænerne, udvalgsmedlemmerne og hjælpende forældre skal opleve, at klubben er åben, imødekommende, inkluderende og topprofessionel.

At vi er en fodboldklub for alle uden, at vi giver køb på ambitionerne. Og de skal vide, at vi har brug for dem og sætter pris på deres engagement.

Samarbejdspartnerne - Frederiksberg Kommune, DBU, DBU K og de andre fodboldklubber skal se klubben og dens repræsentanter som professionelle, troværdige og gode at samarbejde med. De skal vide og opleve, at FB tager ansvar - for sporten, for menneskerne og for lokalsamfundet.

 

VÆRDIER

AMBITIONER - TRIVSEL - FÆLLESSKAB - DANNELSE

 

FODBOLDEN

1.Herresenior - Kvindefodbold - Breddesegment - Licensholdene

 

FB ER EN KLUB DER UDVIKLER SPILLERE OG TRÆNERE I ET STRUKTURET, MÅLRETTET OG EFFEKTIVT FODBOLDMILJØ.

Fodbold er hovedårsagen til at vores mange medlemmer melder sig ind i FB. Fodboldens kraft er særlig, og i FB skal det mærkes, at vi er en klub for alle. Både dem der vil være - og er - de bedste, men også for de næstbedste, og dem der ikke stræber efter mere.

Der skal gøres en aktiv indsats for at fastholde, promovere og udvikle vores trænere, for at sikre at trænerne har de bedst mulige forudsætninger når de er i FB

Vores fodboldprodukt er vores kerneopgave. Derfor skal fodboldafdelingen være udviklende, struktureret, målrettet og effektiv. I alle facetter. Fra licensholdene til breddesegmentet. Fra 1.Herresenior til indsatsen på kvindefodbold. Vi skal turde være ambitiøse - for medlemmernes skyld.

FB’s fodboldprodukt har rykket sig gevaldigt de seneste fem år, særligt med introduktionen af DBU Licens, men nu er det tid til at løfte ambitionerne til nye højder.

Breddesegmentet er dog hvor fodboldens sammenhængskraft skal blomstre. FB skal være en klub der omfavner alt fra 2., 3. og 4.hold til lukkede seniorhold, og giver alle anerkendelse, prioritering og opmærksomhed.

Det betyder også, at vi ønsker at sigte efter 2 stjerner i DBU Licens.

At 1.Herresenior og 1.Kvindesenior skal være flagskibe, der giver vores børne- og ungdomsmedlemmer noget at se op til. Noget at kæmpe for.

Dette vil vi gøre for at fastholde vores bedste spillere og for udvikle alle vores spillere bedst muligt.

Et endnu mere tydeligt defineret FB udtryk er afgørende for at spillere og trænere både personligt og kollektivt kan opnå succes på kort og lang sigt i FB.

Der skal være sammenhæng mellem det vi siger at vi gør, og det der rent faktisk sker på banerne, og der skal være tråde fra de bedste hold og ned til breddesegmentet.

Vores medlemmer skal opleve en klub der prioriterer børne- og ungdomsfodbold, de skal se at i FB kan du blive en rigtig dygtig fodboldspiller – hvis du vil.

FB er en klub for alle, og derfor skal kerneopgaven være at så mange som muligt kan få glæde af at spille fodbold i FB. Derfor skal der være konstant fokus på at få flest mulige medlemmer.

DET SOCIALE

Generationernes Frederiksberg - Café 1912 - Medlemmerne

 

FB SKAL VÆRE DET LOKALE OG SOCIALE SAMLINGSPUNKT - PÅ TVÆRS AF HOLD, KØN OG GENERATIONER

Det nye klubhus og Café 1912 skal være omdrejningspunktet for vores medlemmer, deres familier og vores mange frivillige. Det skal være her de får et pusterum, en pause, middag eller inspiration. Vi skal rumme de nye muligheder klubhuset giver, åbne op for plejehjemmet, lokalsamfundet og forsøge at samle Generationernes Frederiksberg.

Medlemmerne skal have mulighed for at udnytte klubhuset på forskellige måder. Klubben skal fx facilitere inspirerende aktiviteter som workshops, foredrag, vinsmagning, lektiecafé og meget mere. Vi har Danmarks - måske - smukkeste klubhus, og det skal vores medlemmer mærke.

Vi vil være en familiær klub, hvor man som familie kan opleve alt det bedste ved det at være en del af en fodboldklub. Hvor du kan tilbringe hele dit liv som fodboldspiller. Fra barn til voksen.

Underholdning når 1.holdet har spillet kampe ved klubhuset har vist sig at være populær blandt FB børn og deres familier. Gennem støtte fra frivillige er der etableret aktiviteter, der undeholder og tilgodeser familier før under og efter kampen. Der har været kaffevogn, boller-med-ost, hoppeborg, grøntsagsbod, konkurrencer og mulighed for børn (og ældre) at løbe ind med 1.holdets spillere. Alt sammen bundet sammen af en varm, hyggelig og familiær stemning med god musik og godt humør.

Dette tilskynder de mange børn og unge i FB til at deltage og bruge mere tid på ogi klubben. Derudover forbinder vi lokale børnefamilier, unge og voksne fra lokalområdet til deltagelse i klubbens aktiviteter.

Samarbejdet med plejehjemmet Ingeborggården er kommet for at blive. Vi vil tage ansvar for at forene generationer. Derfor har vi spillere, der er besøgsvenner på plejehjemmet, vi spiller banko sammen, laver podcasts og holder fællesspisninger på tværs af hold og generationer. At være en del af Generationernes Frederiksberg skal indarbejdes i det at være medlem i Frederiksberg Boldklub. Vi forventer, at man som medlem i FB bidrager til fællesskabet, og vi vil stræbe efter, at muligheden for dette bliver så let som mulig.

DET KOMMERCIELLE

Meningsfulde partnerskaber - Branding - Kommunikation

 

VI SKAL VÆKSTE FB’S KOMMERCIELLE AFDELING

Ved at styrke brandet Frederiksberg Boldklub, målrette kommunikationen og aktivere klubbens kernefortælling, værdier, strategiske mål og aktiviteter gennem kernebudskaber, der går igen i al kommunikation - versioneret til de forskellige platforme og målgrupper - vil grundlaget for en markant kommerciel vækst dannes.

Dette vil understøtte strategien med særligt at gå efter meningsfulde partnerskaber med virksomheder, der deler FB’s værdisæt, visioner og motivation.

Folk skal kende Frederiksberg Boldklub. Danmark skal kende Frederiksberg Boldklub. Frederiksberg skal kende Frederiksberg Boldklub.

Vi er 112 år og et Frederiksberg-klenodie der står på tærsklen til en ny tid. En spændende tid.

Forståelsen for hvem FB er, og hvad vi står for skal tydeliggøres endnu mere, så vi fastholder og tiltrækker endnu flere FB’ere, hvad enten de er frivillige, sponsorer eller samarbejdspartnere. ​Det er derfor nødvendigt at fokusere på områder der kan give mest mulig værdi for partnere, klubben og medlemmerne - for på den måde at sikre en bæredygtig og solid indtægtskilde, der kan understøtte Frederiksberg Boldklub i mange år.

Fokus rettes derfor mod FB’s værdier og stærke historie, som mange virksomheder kan have stor værdi i at blive associeret med. Det vil også være et fokus at se på, hvordan vi kan bruge sponsorater og partnerskaber mere aktivt i at skaffe midler til kerneudgifter, som fx. materialer, tøj, forplejning etc., hvilket kan give et positivt økonomisk bidrag.

Vi tror på, at der trods stor konkurrence, er plads til en klub som FB til at bygge en mærkbar og langtidsholdbar kommerciel afdeling.

STRATEGISKE MÅLSÆTNINGER

1) Vi skal være ét hold. Med en klar retning, og en motiverende, struktureret og effektiv arbejdskultur, som styrker vores fællesskab, samarbejde og produktivitet.

Mål: Implementere en ny struktur for medarbejdermøder, arbejdsgange, fremmøde, beslutningsprocesser og teambuilding for at skabe en mere effektiv, sammenhængende og motiverende arbejdskultur.

Tidsplan: Inden udgangen af 2025

 

2) Styrke det sociale arbejde og hæve kendskabet til og fortællingen om Frederiksberg Boldklub

Mål: Aktivere klubbens kernefortælling om at være en klub for alle, og en klub der tager et socialt ansvar. Målrette kommunikationen om FB både internt og eksternt, og sikre at 70 pct. af alle borgere på Frederiksberg skal kende FB. Af dem, skal 50 procent vurdere FB positivt eller meget positivt.

Tidsplan: 2028

 

3) Fodbolden er kerneproduktet, så vi skal løfte det sportslige ambitionsniveau i Frederiksberg Boldklub

Mål A): Etablere to 11-11 1. damesenior hold med et seriøst træningsmiljø og stærkt fællesskab

Tidsplan: 2028

Mål B): Opnå 2 stjerner i DBU Licenssystem 

Tidsplan: 2028

Mål C): Rykke op i 3.division med 1.Herresenior

Tidsplan: 2028

 

4) FB skal være en økonomisk stærk klub. Vi skal derfor vækste sponsor, relation og medlemsarbejdet.

Mål: Øge den samlede værdi af sponsorsamarbejder og sportslige aktiviteter til 1.000.000kr og øge medlemsantallet i FB til 2.500.

Tidsplan: 2028

Luk