Menu

Så er sommerferien ved at være slut

image
11. august 2017 kl. 16:10
Et lille nyhedsbrev fra FB

  

Så er vi ved at være klar til en ny sæson!

 

Nu er den danske (efterårs)ferie ved at være et afsluttet kapitel for langt de fleste. Der er fortsat lidt udlandsrejser og festivaler der spærrer for at alle spillere og ledere er hjemme til fuld rådighed for sit fodboldhold i FB. 

Vi glæder os dog over græsbanernes hvile her i juli måned. Det har de haft godt af. 

 

Senior: 

Vi har i sommeren sagt farvel til vores ellers dygtige og ihærdige seniorformand Mads Fischer, der ligeledes har fungeret som assistenttræner på 1. Damesenior. 

Han har valgt – i hvert fald for en stund - at flytte teltpælene tilbage til sit elskede Fyn - og har fået lejlighed i Odense tidligere end forventet. Derfor kommer vi her fra efterårets start til at stå uden seniorformand til at varetage seniorafdelingens interesser. Er du fodboldmand, brænder for klubmiljø, har interesse i FB og i udviklingen af seniorfodbold, mod på at bruge lidt ekstra fritidstimer og stå med noget ansvar, så er du mere end velkommen til at kontakte os. 

Stor tak til Mads Fischer for dennes utrættelige indsats det siden sommeren 2015. 

 

Sportsligt - senior: 

Klubbens to 1. hold på hhv. herre- og damesiden er kommet godt i gang. 

Som altid er der til- og afgange - og her en uges tid før turneringsstart i hhv. Københavnsserien for herrer og Kvindeserie Øst for damerne, er trupperne ved så småt at tage form. 

Dameafdelingen har været - og er fortsat meget uheldigt og hårdt ramt, af at have mistet hele trænerteamet henover juli måned. 

Den havde vi ikke set komme - og der arbejdes på højtryk for at re-etablere dameafdelingen. Ikke en nem udfordring. Vi gør hvad vi kan. Indtil videre er Shawn Kelly kommet til som ny cheftræner henne fra vores 3. Herresenior - og vi er på vej til at lukke en aftale med en ny målmandstræner. Vi er fortsat på udkig efter en assistenttræner. Vores 2. Damesenior i Københavnsserien skal også have nye trænere. 

På herresiden er trænerteamet på 1. og 2. Herresenior blevet suppleret med Morten Sigaard. - Ellers er det jo som bekendt det sidste år for cheftræner Iørn Uldbjerg, hvis aftale udløber næste sommer. Han er motiveret som aldrig før, til at slutte godt af i FB. Han og Toke Madsen som assistent er yderst motiveret forud for den kommende sæson - og det samme er tilfældet for 2. holdstræner Thomas Terkelsen samt altså nu nytilkomne Morten Sigaard. 

Ligeså glædeligt og måske vigtigst, er det at vi har indgået en ny aftale med vores fremragende holdleder for de to hold, Jon Cavagnaro. Han fortjener kæmpe ros for sit enorme flid, slid og sin store hjælpsomme arbejdskraft. Fantastisk mand! 

Ingen tvivl om - og med tanke på forårets KS - at 1. HS går en udfordrende sæson i møde. Men der er god vilje, stærk tro og fint gå-på-mod i truppen. Over det seneste års tid har vi arbejdet meget med et fælles træningsmiljø omkring 1. og 2. holdet. Det har bestemt haft sine fordele - men det har selvfølgelig også været udfordret. Projektet og implementeringen af dette, fortsætter ufortrødent, men vi kommer også til at operere med en mere selvstændig opdeling af 1. og 2. holdstrupperne, end det har været tilfældet. Vi skal til enhver tid nemlig også huske på kvaliteten i det vi foretager os til gavn for begge hold. 

3. og 4. Herresenior varetages lige nu af Mikkel Westermann, Morten Sandholm og Mathias Birkebæk Petersen og vores 5. Herresenior i Serie 5, lever også videre i bedste velgående med god styring af Thomas Frederiksen. 

I afdelingen fra lukkede hold, har vi desværre mistet et par hold. Dette skyldes de oldgamle turneringsregler i både 11-mands og 7-mandsrækkerne om, at hvis fx. et hold i Serie 5 sportsligt spiller sig til en oprykning, så kan man ikke rykke op, fordi et andet hold i Serie 4 rykker ned. Reglen er gammeldags - og uholdbar for en klub af vores størrelse. Det er klart, at det giver en form for utilfredshed på de hold der spiller sig til en oprykning. Derfor arbejder vi stenhårdt på at få DBU Københavns turneringsudvalg med på at ophæve - eller i det mindste dispensere fra denne regel. 

Vi har dog fortsat hele 11 lukkede hold der spiller 11-mandsfodbold og hele 13 hold der spiller 7-mandsfodbold her til efterårssæsonen. 

Gammelmandsfodbolden har henover sommeren fået nye betegnelser. Oldboys hedder nu ikke længere Oldboys. Nu hedder man M+32. Veteran for herrer hedder nu M+40 osv. Det skaber en større tydelighed i aldersprincipperne bag den såkaldte gammelmandsfodbold. 

 

Ungdom: 

I uge 30 var vi traditionen tro, værter for DBU's Fodboldskole, hvor 80 børn og unge som sædvanlig havde en spændende og udviklende uge. 

Stor tak til Jacob og Jakob der varetog fodboldskolen for os. 

Når den nye sæson starter op, er det også lig med oprykning til en ny U-betegnelse. For nogle hold bliver både banen og bolden lidt større, men det er heldigvis de samme holdkammerater og venner man fortsætter med - og i langt de fleste tilfælde også de samme trænere. Modstanderne man kommer til at møde, er heldigvis udsat for det samme - så på den front er det uafgjort på forhånd. Det er en del af udviklingen indenfor ungdomsfodbolden. Mange (bedste)forældre kan formentlig huske dengang der kun blev spillet 11-mands fodbold uanset om man var 8 eller 25 år – altså på stor bane. Den tid er lykkeligvis historie. Nu er der fokus på udvikling, hvor hold, baner og bold vokser i takt med alderen. 

I FB prioriterer vi at understøtte vores ungdomsspillere i at udvikle deres fodboldmæssige kvaliteter og kompetencer - og derfor er to ting glædeligt i forhold til den kommende sæson: 

Den første er at Andreas Espersen glædeligvis har takket ja til at blive sportslig leder og stå for udviklingen af vores mange ungdomshold. 

Rygterne går endvidere kraftigt på at vi lige om lidt også præsenterer vores nye Supervisor, så vores mange dygtige trænere kan fortsætte og videreudvikle deres høje faglige niveau. 

Den anden glædelige ting er at niveauet er steget på vores ungdomshold, ikke bare 1. holdene, men de fleste hold. 1. holdene er med få undtagelser placeret i den højeste københavnske række - og øvrige lige efter - ligesom vi også har et Øst 2-hold repræsenteret i form af U13 Drengene. Yderst spændende efterår vi alle går ind til. 

 

Vigtige datoer for børne- og ungdomsafdelingen her i efteråret er: 

Klubdag: U5-U10 - den 16/9

Klubaften: U11-U14 - den 16/9

Bold & Brunch: U5-U10 - den 4/11

Awardshow: U11-U19 - den 4/11

 

Øvrig nyt:

 

Efterårets turneringer: 

Turneringsprogrammet for efteråret er nu færdiggjort for alle FB-hold:

Børne- og ungdomshold: Se her

Seniorhold: Se her 

 

Sociale medier:

Vi vokser og vokser - vi får flere og flere følgere - det være sig både på Facebook, Instagram og Twitter - og ja, sågar på Snapchat. 

Giv os et like eller et follow alle steder:

 

Facebook:

FB's officielle: https://www.facebook.com/FrederiksbergBoldklub1912/

FB's for unge: https://www.facebook.com/FrederiksbergBoldklubUngdom/

FB's for kvinder: https://www.facebook.com/FrederiksbergBoldklubkvinder/

 

Instagram: 

FB's officielle: Find "fb1912"

FB's for unge: Find "FBUngdom"

 

Twitter: 

Find "FrederiksbergBK"

 

Snapchat:

Find "fbsnap1912"

 

Træningsplan efterår:

I udgangspunktet har langt de fleste hold de samme træningstider og dage som før sommerferien. Den nye træningsplan for efteråret er netop færdiggjort - og enkelte hold har fået nye tider, baner eller sågar dage - se den her

 

Nye kunstgræsbaner:

I efteråret skulle det nye skybruds- og kunstgræs-projekt på anlægget være påbegyndt - det er desværre udskudt mindst et år. Vi glæder os til at der kommer endnu flere kunstgræsbaner på Jens Jessens Vej. 

 

Klubhusfornyelse:

Der er et selvstændigt nyhedsbrev på vej der udkommer snarest, om status på vores kommende nye klubhus. Som altid i store projekter som disse, er der undervejs i processen, ændringer i tidsplanerne og opsætningen. Fakta er dog at det nye klubhus er en realitet og vi glæder os til den dag det står parat. 

 

Vi fortsætter med Intersport i FRBC:

Kort før sommerferien lukkede vi en ny kontrakt med Intersport Frederiksberg. En kontrakt vi er helt vildt stolte over og glade for. Vi vil gå så langt som at til at sige at det er den bedste butik vi nogensinde har samarbejdet med. Vi er top-tilfredse - og som en ekstra tilføjelse har vi oveni købet fremadrettet fået en ny klubansvarlig fra Intersport tilknyttet os, så den i forvejen høje service får yderligere en tand opad. Vores leverandør fra SELECT er ligeledes med i denne ligning - og vi glæder os til fremtidens samarbejde. 

 

Caféen: 

Vores Café fortsætter ufortrødent her i efteråret, med ultrabillige priser og vi glæder os til at se det voksende klubliv folde sig endnu mere ud med fællesspisninger og arrangementer. Pia er retur fra sommerferie - og er parat til - med undtagelse af fredage - at servicere vores mange medlemmer. 

Husk procedurer for madbestilling mv. Læs mere her

På terrassen er der i løbet af sommerferien kommet helt nye borde-bænke. Stor tak til Havenisserne - vores ældre frivilligheds-gruppe der har stået for den part. Det ser supergodt ud - så husk at komme forbi og nyd forholdene. 

 

Ny hjemmeside: 

Har du fået taget et kig på den? Vi lancerede den lige før sommerferien - og vi er selv ret tilfredse med den. Den er nu langt mere overskuelig - og det skulle være forholdsvis nemt, at tilgå den - og finde den information man har behov for. 

Tak til afgående seniorformand Mads Fischer - for den store indsats omkring websitet. 

 

Ny kontingentperiode:

Den 23/7 blev alle vores medlemmer notificeret om at vi 7 dage senere ville trække den kommende halvsæsons kontingent via det tilmeldte betalingskort. I notifikationen stod der ligeledes, at hvis man ikke længere ønskede medlemskab, så skulle man opsige det via vores udmeldelsesformular. 

Bestyrelsen understreger igen, at man skal udmeldes senest den 1. august (og den 1. marts), såfremt man skal refundere et betalt kontingent. 

Vi er i den forbindelse fuldstændig på lige fod med andre foreninger, virksomheder og organisationer - hvilket i praksis betyder, at der er en opsigelsesfrist, hvis man ikke ønsker at betale for en ydelse man alligevel ikke har tænkt sig at modtage. Opsiger man et abonnement andetsteds, så er der en frist for dette, hvis man vil undgå at betale - på samme måde fungerer det i FB! 

 

Bestyrelsen:

På de interne linjer - så kan vi nævne at vores unge suppleant til bestyrelsen, Malte Meier Carlsen, har fået mulighed for at flytte til Barcelona og uddanne sig. Han vil stadig bidrage når og hvis han er hjemme i Danmark - ligesom han vil byde ind på e-mail. 

Endvidere har bestyrelsesmedlem Anja Vega Frederiksen så sent som i onsdags født sin anden datter - og både mor, far, storesøster og den lille nyfødte har det rigtig godt. Stort tillykke til Anja, der nu også hvad bestyrelsesarbejdet angår, tager en tur på barsel. 

 

 

Mange sommerlige hilsner fra 

FB's bestyrelse 

Luk