Nostalgisk FB-aften

29. juni 2024 kl. 09:36
FB legends Live

Nostalgisk FB Legends Live-aften
Vi er overvældet og fuldstændig på månen over den allerførste udgave af FB Legends Live, der blev afviklet i Café 1912 torsdag aften. Dem må vi have nogle flere af.
Her var syv FB-legender fra hver sin tidslomme var inviteret op og kom i krydsild hos vært Martin Busk, der tog en mere eller mindre fyldt café af publikum igennem aftenen, efter at Malte Meier Carlsen havde budt forsamlingen velkommen.
De syv legender Benny Jacobsen, Bent McKay Christensen, Tobias Malmgren, Kenneth Jørgensen, Jens Peter Olsen, Rasmus Christensen og Paolo Basso fortalte anekdoter og sjove samt ikke mindst underholdende røverhistorier fra deres tid i FB.
Vi hørte om navne som Emil Sørensen, Preben Elkjær, Tom Knudsen, Bent Have, Thomas Lindrup, Allan Steen, Kent Karlsson, Timi Holm Hansen og Erling El-Labban.
Vi hørte om talentfinalerne på Djursland i 1975, om en DS-kamp ude i Brøndby i 80’erne, en vigtig hjemmekamp mod Farum Boldklub i midten af 80’erne hvor FB’s målmand fik fri fra sin værnepligt af majoren, om legendariske ture til England, Tyskland og Østrig, en kamp i Parken mellem FCK og AaB, en showkamp mod engelske Kidderminster Harriers ved årtusindskiftet, “Dødskampen” mod KB der blev vist på DK4, oprykningskampene i 2009 mod BK Marienlyst og Solrød FC, 100-års jubilæumskampen mod FCK i 2012, forholdene i det gamle klubhus, de mange opgør mod bornholmerholdene og 1. Herreseniors netop overståede flotte sæson, på trods af en misset oprykning.
En yderst livsbekræftende og vellykket aften med masser af rørende historier, følelser, klubliv og ægte FB-ånd. Tusind tak til alle fremmødende for støtten og opbakningen.
Heldigvis har vi mange flere legender og vi satser på en ny omgang Legends Live enten senere i 2024 eller i starten af 2025.
FB længe leve!