Ny øverste ledelse i FB

24. juni 2024 kl. 08:02
Klubnyhed

Ny øverste ledelse i Frederiksberg Boldklub

Mange oplever allerede i dag, at FB er en klub i rivende udvikling. Det er sket på baggrund af en vigtig og stor indsats fra medarbejdere og frivillige. Nu er tiden inde til at ruste FB til det næste niveau.

Bestyrelsen i FB ønsker at fortsætte klubbens positive udvikling. I en moderne tid, hvor FB er vokset til en organisation, der nu omfatter 10 ansatte, og driver fodboldklub i Danmarks måske smukkeste klubhus, er FB et helt andet sted end for bare få år siden. Den hastige, positive udvikling har medført behov for at gentænke og adressere den måde vi arbejder på; vores beslutningsprocesser, tilgængelighed, kompetencer, systemer og processer. FB er i dag langt mere end en fodboldklub. FB er også en professionel arbejdsplads. En arbejdsplads, der skal være præget af arbejdsglæde og høj produktivitet og med konstant fokus på at skabe værdi for medlemmer, frivillige, ansatte og samarbejdspartnere.

For at indfri potentialet og fortsætte FB’s videre udvikling ønsker bestyrelsen at tydeliggøre ledelsesansvaret, beslutningsprocesser og ansvarsfordelingen. Bestyrelsen har derfor besluttet at udnævne Malte Meier Carlsen til den øverste leder af FB. Det betyder, at Martin Busk og Christian Kjærgaard fremover har Malte som nærmeste chef.
Malte vil i den kommende tid beslutte organiseringen – herunder sammensætte det sportslige team. Der vil også blive etableret relevante udvalg.

Bestyrelsesformand i Frederiksberg Boldklub, Henrik Amdi Madsen udtaler følgende:

-Vi er stolte af, at FB har kunnet tiltrække en kapacitet som Malte. Han er kommet med en professionalisme og et meget højt fagligt niveau, som ikke mange klubber har. Dertil kommer hans energi, menneskelige karakter og høje ambitionsniveau. Malte er en virkelig stærk ambassadør for FB

Malte Meier Carlsen, nyudnævnt Managing Director i Frederiksberg Boldklub, udtaler:

-Jeg er stolt, ydmyg og meget begejstret for at få muligheden for at stå i spidsen for FB. FB er ikke bare en klub, der ligger mit hjerte nært, det er også en klub med et potentiale udover det sædvanlige. Der har været – og er – nogle virkelig stærke kræfter i klubben, både ansatte, medlemmer og frivillige, som jeg glæder mig til fortsat at arbejde sammen med. Min ambition er at løfte medarbejderne og klubben til det næste niveau. En af mine styrker er at spille folk omkring mig bedre. Sådan var det i mit liv som fodboldspiller, og det forsøger jeg at tage med mig i min lederrolle. Jeg vil gøre mit ypperste for at være en tydelig leder og derigennem lede FB ind i en fremtid, der ser enormt lys, lovende og særdeles spændende ud

Malte Meier Carlsen er 31 år og advokat. Han har en kandidat i jura fra Københavns Universitet samt en Master i Sports Management and Legal Skills fra universitetet ISDE i Barcelona i samarbejde med FC Barcelona, suppleret med uddannelse fra Columbia Law School i New York. Han har relevante erfaringer fra ansættelse som Legal Counsel hos FIFPro i Amsterdam og som advokat hos Viaplay Group, Sport. Malte har spillet ungdomsfodbold i FB fra han var seks år og har haft en spændende fodboldkarriere i bl.a. 1. division. Malte har desuden været frivillig ungdomstræner i FB og fra 2017-2023 indgået som en vigtig del af FB’s bestyrelse, hvor han bl.a. har været ansvarlig for FB’s licensansøgning til DBU. Det kulminerede med modtagelse af en stjerne og optagelse, som én ud af blot 46 klubber i Danmark, der opfylder de høje krav om talentudvikling fra DBU.