Svend-Aage Riedel er gået bort

03. juli 2024 kl. 10:12
Mindeord

Meddelelse om dødsfald: Svend-Aage Riedel er gået bort

Vi har modtaget en meddelelse om at en af vores ældre og mest trofaste støtter, Svend-Aage Riedel, efter længere tids sygdom, desværre er gået bort, i en alder af 78 år.
Svend-Aage har været medlem i FB over to omgange og var i besiddelse af 40-års nålen efter sin indmeldelse i januar 1984.
Svend-Aage deltog faktisk senest på vores generalforsamling i februar måned, hvor han blev hentet undervejs af FlexTrafik, da han havde lang vej hjem. Svend-Aage flyttede nemlig fra Den Sønderjyske By og helt ned til landsbyen Ønslev på Falster for 7-8 år siden sammen med sin kone Jane, med hvem han for ikke så længe siden kunne fejre sølvbryllup med. Svend-Aage mistede dog aldrig sin interesse til FB og ønsket om at være sammen med legekammeraterne hjemme på Frederiksberg, hvilket betød at han gjorde alt hvad han kunne, for at deltage i det sociale liv i FB, ligesom han ofte så førsteholdskampene i Frederiksberg Idrætspark.
Svend-Aage Riedel spillede selv fodbold i FB i en del år, både som ungdoms-, senior- og gammelmandsspiller indtil en knæskade sørgede for at indstille karrieren. Han blev i stedet holdleder for gammelmandsholdene og før det, var han i perioden med det berømte makkerpar “Krisser & Dunte” på trænerposten, også massør for 1. Herresenior.
Derudover var Svend-Aage medstifter af Sofaligaklubben “Riedels Have” - sammen med Bent Have - heraf navnet - tilbage i 1999, hvor han var trofast medlem og har vundet hele 7 pokaler i Sofaligaen.
I forbindelse med vores 100 års jubilæumskamp mod FC København i Frederiksberg Idrætspark, havde Svend-Aage egenhændigt fået stablet en lotteripå benene, hvor der var skaffet og blev uddelt mange flotte gaver blandt til de tilstedeværende tilskuere.
Han var kendt som en altid hjælpsom mand, der altid så positivt på livet, på trods af mange og til tider langvarige sygdomsperioder.
Han var tillige også kendt for ikke at undlade at kommentere på mange forhold, uanset om han blev spurgt eller ej. Det menes at det var her udtrykket ”Hold nu kæft, Svend-Aage!” opstod, hvilket dog ikke stoppede ham, for han fortsatte blot i et andet spor, men altid med et smil på læberne.
I sit civile liv var Svend-Aage ansat i TDC som montør, tilbage i den tid hvor en mobiltelefon ikke var hver mands eje. FB nød godt af det arbejde, idet han har sat adskillige telefon-ledninger op i FB’s gamle klubhus.
Bisættelsen finder sted i Flintholm Kirke på tirsdag den 9. juli fra kl. 13.00.
Vores tanker og dybeste medfølelse går til hustruen Jane og Svend-Aages fem børn og samt børnebørn og øvrig familie.
Æret være hans minde.